Om het aangename aan het nuttige te koppelen namen we wat tijd om Ghana te ontdekken. Het is een land dat veel te bieden heeft, van jungle safari’s tot parelwitte stranden. Toerisme staat nog in de kinderschoenen en de verplaatsingen in het land waren een avontuur op zich! Onze roadtrip ging helemaal rond het voltameer, hier lezen jullie onze reisverhalen!

Kintampo

In Kintampo bezochten we prachtige watervallen. We waren daar de enigste, wat de ervaring nog plezanter maakt! Nathan zijn guilty pleasure is een regendouche dus eens onder de waterval kregen we hem niet meer weg!

In Kintampo namen we voor het eerst een yeloyelo, deze brommers met passagierruimte zijn goedkoop en leuk om ons in de stad te verplaatsen. Later op de dag trokken we verder naar het noorden.

Mole park

In Mole park deden we 2 safari’s met een jeep en 1 wandelsafari. Vanuit ons verblijf hadden we zicht op een waterplas waar ook de hoofd atractie te zien was: olifanten! Maar kapers waren op de kust… toen Michiel en Nathan zich gingen insmeren in het huisje kregen ze bezoek van een agressieve Baviaan. Nathan dacht eerst dat Lise of Catoo de deur opendeed, maar toen hij het beest zach staan verstijfde hij samen met Michiel. “Ja, wat gaan we daar mee doen?” Michiel zijn reactie was om het beest weg te drijven door spullen te gooien terwijl Nathan een meesterlijk plan had. De baviaan kwam op ons brood af, dus Nathan pakte 1 van de 2 broden. De baviaan probeerde eerst het brood van Nathan af te nemen maar niets weerhoudde deze burgie om het brood buiten te gooien en zo het beest weg te drijven. Toen de deur dicht was schoten ze beide keihard in de lach en beseften ze niet wat er zonet was gebeurd.

Het ergste is dan nog dat de meiden de jongens niet geloofden… Ze dachten alletwee dat Michiel het brood had opgegeten! 🙊

Volta region

Na een overnachting in Tamale namen we de bus naar de bergen van Ghana. Vervoer in dit deel van het land is uitdagender. We strikten uiteindelijk toch een bus die samen met veel bagage, levende geiten en veel Ghanezen naar het zuiden reed. Eens aangekomen maakten we een dagtocht rond de grootste waterval van Ghana, Wli waterfalls, en uiteraard hebben we weer gezwommen. Onze gids gaf ons alle soorten fruit dat we tegenkwamen in de jungle, perfecte snack! De dag erna maakten we een wandeling naar de hoogste piek van Ghana, Afadjato, met een prachtig uitzicht! Erna zijn we ons gaan verfrissen in de Togbo waterval die de charmantste was van alle 3 de watervallen! Ons verblijf in de Togbo lodge was fantastisch. Een uitgebreide menukaart, ookal stelt Lise haar gerecht liever zelf samen, hangmatten en een hotelbaas waaraan Michiel de melkweg liet zien! 🌟

Ada Foah

Op weg naar de kust hadden we door dat we nog een slaapplek moesten vinden, moeilijk is dat niet met zo weinig toeristen. We vonden een mooi stukje paradijs waar geen weg naartoe was, waardoor we met de boot moesten gaan. Op deze plek wisten ze wel van toeristische prijzen. Na wat onderhandelen (en tips van de lokale bevolking) kregen we een boottocht die ons naar Krokodilleneiland 🐊 en rumeiland🍹 voerde! Een dagje rusten aan het strand en we waren weer helemaal klaar om het project te finaliseren!